Ana içeriğe atla

Sol Ayağım – CHRİSTY BROWN

“Hayatta hiçbir şeyim yok” diyorsanız ve hayata kendinize  güveniniz kalmadıysa “Sol Ayağım” kesinlikle okunması gereken kitaplardan birisidir. Kitap hayatın bütün zorluklarına rağmen hayatta nasıl tutunulması gerektiği anlatan fazla uzun olmayan bir eser aslında, en ilginç tarafı da kitabın gerçek bir yaşanmışlık hikayesi olması.
Çok anlaşılır ve sürükleyici bir dille yazılmış olan roman özellikle çocuk ve  gençlere çok şey katabilir. Engellilerin, hastaların, kendileri gibi olmayanların mücadelesini anlamaları ve eş duyum kurabilmeleri için iyi bir başlangıç bu eser. Birinci ağızdan çektiği fiziksel acıları, bunalımlarını, çocukluğunun saf sevincini,hayal kırıklıklarını, inancını, aşkını, kıskançlıklarını, kederini okuyorsunuz. Beni en çok etkileyen Christy Brown engellerini aşarak kendisini bir kahraman ya da mağdur olarak sunmak yerine olduğu gibi, iyisiyle kötüsüyle bir insan olarak ortaya koymasıdır.  O hem  bir kahraman gibi kafasına koyduğunu yapacak kadar inatçı, yılmadan çalışacak kadar inançlı hem de bir zavallı gibi çaresizlik içinde umutsuz, hayattan vazgeçecek kadar kedersiz, kendini öldüremeyecek kadar korkak. Hepsinden de öte koşup kızlarla flört eden gençleri kıskandığını, küçük kardeşleriyle iletişim kuramadığı için onlara hırçın davrandığını, kendinden kötü haldeki hastaları görünce teselli bulduğunu saklamayacak kadar dürüst bir kahramandır aslında.
Burada Christy Brown kadar annesine de büyük bir parantez açmak gerekir. Oğlu ne şartta olursa olsun nasıl bir durum da olursa olsun hep destek vermiş. Hiç bir kusuru bir ceza olarak düşünmeyip onu öyle kabullenmiştir. Büyük bir erdem göstermiştir. “Anne” kavramı aslında böyle bir bedende canlanmış aslında, o kutsal mertebedir ve herkes oraya öyle kolay erişemez.
CHRISTY BROWN
Kısaca kitaptan bahsetmek gerekirse; doğuştan özürlü doğan ve yaşama ihtimali çok düşük denen  Christy Brown vücudunu hareket ettirememektedir, fakat bir gün kardeşi ödev yaparken onun tebeşirini  sol ayağı ile tutar ve yere bir şeyler çizer o andan itibaren annesinin umutları yeşerir. Christy Brown’a  harfleri öğretmeye başlar. Alfabeyi öğrenen Christy Brown daha fazlasını ister ve kelimeleri yazmaya başlar. İlk kelimesi “anne” olacaktır. Sadece yazı yazmak değil aynı zaman da bir de arabası vardır, kardeşleri onu dışarıya bu araba ile çıkarırlar. Arabası bir gün kırılır ve dünyası yıkılır. Yeni yılda kardeşine alınan boyalarla bir gün resim çizmeye başlar ve hayata tekrar tutunur. Yaşı büyümektedir. İlk defa aşık olur, kızın ilgisini çekebilmek içi onun resmini çizmek ister. Başlarda iyi olsa da daha sonra beklediği karşılığı göremez ve tekrar hayata küser.  Tedavi olmaya karar verir. Evleri küçük olduğundan doktorla iyi çalışamamaktadır. Christy Brown bunun üzerine  annesi biriktirdiği para ile ona arka bahçede bir ev yapar. Tedavi devam ederken kitap yazmaya karar verir.  Doktorunun yardımları ile bir kitap yazar. Herkes tarafından sevilir. Zihinsel özürlü olarak doğan Christy Brown hem bir yazar ve ressam olmuştur.
c1ab835b2c887dd267495f975163f6c1
İmkan, imkansız, imkansızlıklar bu üç kavram hayatımızın her noktasında bizlerle beraberdir. Yaşamımızın imkan, imkansızlıklarla dolu geçmesi hayatın kolay yönü bir başka yüzü de zor tarafıdır. Yaşamı zorlaştıran da, kolaylaştıran da bizler değil miyiz?
Aslında hayat zor değil hayatı zorlaştıran bizleriz derim hep. Sorunları çözmek, imkansızı mümkün hale getirmek bizim elimizde.
Christy Brown’un  öyküsünün devamını yine kendi kaleminden Her Gün Hüzün adlı kitabında bulabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZİHİN-BEDEN PROBLEMİ

GİRİŞ Zihin felsefesi, şuurla ilgili konular, fiziksel ölümden sonraki hayat, iradenin özgürlüğü, zihinsel hastalıklar, zihnin davranışta rolü, duygular (kızgın olmak, aşık ya da mutlu olmak nedir?) ve bunlar gibi birçok çözülmez sorunla ilgilenen bir daldır. Zihin kavramı ile ilgili temel sorunlar özellikle zihin-beden sorunu ile başka zihinler sorunudur. Bu ikisi zihin felsefesinin en temel problemleri olarak görülmektedir. Hatta Searle’e göre son elli yıldır, zihin felsefesinin temel tartışma konusu zihin-beden sorunudur. Öyle ki, filozoflar çoğu zaman başka şeylerden bahsediyor gibi görünürler fakat asıl amaçları zihin-beden sorunu hakkında görüşlerini bildirmektir. 1 Bu çalışmada 50’li yıllardan itibaren dil felsefesi alanında, 80’li yıllardan itibaren de zihin felsefesi alanında geniş ve derin etkileri olan eserler veren çağdaş düşünür John Searle ile birlikte, modern felsefenin kurucusu kabul edilen René Descartes, On yedinci yüzyıl filozofları olan Leibniz ve Spin

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK NEDİR ? Hızla değişen dünyamızda, meydana gelen bilimsel ve teknolojik yenilikler, toplumsal yaşamı da daha karmaşık ve içinden çıkılmaz bir hale getirmiştir. Bunun sonucunda, yeni neslin en iyi yetiştirilmesi, yeteneklerinin israf edilmemesi, hızla değişen dünyaya ve karmaşık toplum yapısına uyumunun en iyi şekilde sağlanması zorunlu hale gelmiştir. Bunun sonucunda PDR hizmetlerinin önemi kavranmış ve tüm dünyada yayılma hızını artırmıştır. Rehberlik öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde düşünülen ve bireyin, yaşamının çeşitli aşamalarında, gelişimine ve uyumuna etki eden faktörlerin bilinmesi ve onun yerinde kararlar veren dengeli bir kişi olması amacını güden hizmetler bütünüdür. Rehberlik kavram ve bir hizmet olarak bireyin gelişimine, bugünkü ve gelecekteki toplumun uyumuna yönelmiştir.

PSİKOLOJİYE GİRİŞ

PSİKOLOJİYE GİRİŞ ÜNİTE 01 psikoloji davranışın ve zihinsel süreçlerin bilimsel olarak çalışılmasıdır İlk psikoloji Laboratuarı : 1879 da Almanya’da Leipzing Üniversitesinde Wilhelm WUNT psikolojinin tarihi : İlk psikoloji Laboratuarı : 1879 da Almanya’da Leipzing Üniversitesinde Wilhelm WUNT tarafından açılmıştır. bununla psikoloji başlar.daha öncede psikolojik araştırmalar yapılıyordu ama modern anlamda bir labaratuvar açtı wunt. ve psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak tanımladığı o zamana kadarki yapılan araştırmalarıda kapsayan ilk ders kitabı yazdı . psikolojik yaklaşımlar : yapısalcı yaklaşım-işlevselci yaklaşım-gestaltçı yaklaşım-davranışcı yaklaşım-psikodinamik yaklaşım-bilişsel yaklaşım-insancıl yaklaşım